Thursday 15 September 2011

ISA DIMANSUHKAN




Terkejut ke??..korang rasa kenapa najib ambil tindakan sedemikian....ada muslihat ke di sebalik keputusan yang dibuat atau memang kerajaan dah kaji masak-masak nak mansuhkan akta ISA ni...kita tunggu dan lihat lepas ni akta baru yang dikata akan digubal tu. Bagi mereka yang berdoa siang malam agar akta ni dimansuhkan aku ucapkan tahniah dan bagi puak-puak yang dulunya berkobar-kobar pertahankan akta ni...korang renung-renungkan la ye....

http://www.malaysiakini.com/news/175950

2 comments:

  1. Terlompat2 kegembiraan puak2 yg perjuang ISA dimansuh, perjuangan diaorng berbaloi2 satu kemenangan moral pda diaorng, tahniahhhhhh. Tanpa sedar ttg betapa pentingnya undang2 pencegahan dlm hal2 keselamatan sesebuah negara. Klau tak masakan tak Amerika yg dulunya yg anti undang2 mcm ni sekarang terekejut kawe bila diaorng pun gubal dan kuatkuasa undang2 serupa dikenali Patriot Act. Tu pun bila mana berlaku insiden 911. Singapore dan beberapa negara lagi turut sama gubal dan laksana undang2 yg sama. So, nape Malaysia plak nak mansuh? Tepuk dada tanya iman, Selagi xmerasa insiden cmtu mmng la kita xhargainya, tapi kalau jadi sekali, tak mustahil bro.. makan tak habis nyesal tak sudah tak guna geng. Sama2 le kite renung2kan pendapat kawe ni, tanya diri sendiri tanpa ada kepentingan politik.

    ReplyDelete
  2. Aku terbaca dlm Blog Zulkifli Nordin komen dia :-

    Mike baca sendiri lah yop kenyataan dan tindakan ADUN biaDAP yang teman siarkan dibawah, dipetik daripada lamanweb www.mole.my yang disiarkan hari ini. Memang kurang ajar, biaDAP, biaDAP, biaDAP!!!

    Kurang ajar dan biaDAP kerana:

    menggantikan bendera parti biaDAP dengan bendera negara Jalur Gemilang semasa sambutan Hari Malaysia & Kemerdekaan;
    enggan meniktiraf bendera negara Jalur Gemilang;
    mendakwa bahawa bendera negara Jalur Gemilang terlalu “Barisan Nasional”;
    mendakwa bendera negara Jalur Gemilang perlu diganti kerana ianya terlalu berkaitan dengan parti Barisan Nasional;
    mendakwa bendera Jalur Gemilang ada kaitan dengan kematian wira negara Noramfaizul di Mogadishu;
    secara umumnya, menghasut rakyat supaya membenci dan tidak menghormati bendera Jalur Gemilang melalui perbuatan dan perkataan.
    Bila baca kenyataan dan tindakan kurang ajar macam ni, terasa silap pulak nak mansuhkan ISA. Atau adakah mereka semakin biaDAP sebab ISA sudah nak dimansuhkan?

    Persoalan besarnya ialah: adakah bila biaDAP dan kaum Pakatan Luar Tabi'e @ PaLut memerintah nanti bendera Malaysia akan diganti dengan bendera biaDAP, dan lambang Persekutuan diganti dengan lambang roket?

    Teman tidak ada masalah kalau dibawa cadangan dengan cara baik untuk menambaik-baik bendera negara. Kita terbuka untuk menerima sebarang cadangan. Tetapi merancang supaya bendera Malaysia perlu diganti kerana berkaitan dengan parti Barisan Nasional, menggantikan bendera parti biaDAP dengan Jalur Gemilang disaat kita meraikan Hari Malaysia & Kemerdekaan, dan memfitnah pula kematian wira negara Noramfaizul dengan bendera Malaysia; teman percaya ini adalah satu tindakan provokasi melampau yang tidak boleh dikompromi!

    Selagi Jalur Gemilang adalah bendera rasmi negara, selagi itulah ia wajib dihormati. Sebarang tindakan provokasi saperti ini perlu dibenteras dengan tindakan tegas!!!

    Apapun, ini sekali lagi membuktikan niat jahat dan busuk hati kaum biaDAP ini. Bukan sahaja beliau menggantikan bendera Malaysia Jalur Gemilang dengan bendera biaDAP di kala rakyat dan negara menyambut Hari Malaysia & Kemerdekaan, beliau menyatakan ada kemungkinan Allahyarham Noramfaizul mungkin mati ditembak di Mogadishu kerana bendera Malaysia! Tidak ada bahasa nak gambarkan kebiaDAPan kaum biaDAP ini!

    Teman mengutuk kebiaDAPan ini dengan sekeras-keras kutukan. Teman desak pihak berkuasa supaya mengambil tindakan tegas terhadap kebiaDAPan mereka ini. Pada teman , dengan sengaja mengenepikan bendera negara dan diganti dengan bendera parti biaDAP adalah satu perbuatan "menderhaka", dan wajib dikenakan tindakan yang paling tegas dan jelas. Pada teman, ini adalah "act of war", satu "treason" terhadap rakyat dan negara ini. Ianya juga tindakan provokasi dan menghasut, yang menghampiri kepada pengkhianatan!

    Berapa lama rakyat dipaksa bertolak ansur dengan kebiaDAPan dan penderhakaan saperti ini. Tak cukup lagu Negara Ku dipermainkan dengan dihina sebagai "Negarakuku", tapi tiada tindakan diambil. Adakah pihak berkuasa terlalu takut untuk bertindak terhadap pihak biaDAP ini. Jika benar pihak berkuasa terlalu takut nak bertindak, benarkan kami rakyat mengambil tindakan sewajarnya. Tahulah kami nak ajar penderhaka saperti ini!

    ReplyDelete